دست-نبشته ها

پاک-نویس های ابتدایی حسین نارون
فهرست
این جا مطالبی را به اشتراک میگذارم، باشد که بازخورد آن برای خودم و نشرش برای آنانی که باید نورِ راهی باشد.


رفیقِ دیرین و همکارِ هوشمند و صمیمی

بی تردید حجت الاسلامِ و المسلمین آقای حاج اکبر هاشمی رفسنجانی از سابقه-دار ترین افرادِ نهضتِ اسلامی و سطوحِ بالایِ جمهوریِ اسلامیِ ایران بودند. در طیِ تمامِ این دوران حرمتی که ایشان برای اهداف و ارزش هایِ انقلابِ اسلامی قائل بودند بیش و کم عیان مینمود و میتوان تلاشِ ایشان را (با وجودِ همه ی تفاوتِ سلیقه ها و نظریاتِ عملی و تلاشِ عده ای برای بهره-برداری از آن تفاوت ها و اختلافات) در رعایتِ پای-بندی-شان به اصولِ انقلابِ اسلامی شهادت داد.

مسماً فقدانِ ایشان برای نظام و شخصِ ره-بری و دیگر دوستانِ صدیق-شان سختتر از عده ای سیاست-بازِ منافقی است که ارتباطِ با ایشان و بیتِ ایشان را (همانندِ دیگر یارانِ انقلابِ اسلامی و بیت-شان) دستآویزی برای پیشبردِ منافع و مقاصدِ خود میکرده اند است. در چرایی گزاره ی پیشین، غیر از مراوداتِ شخصی و قلبی، مستنداتِ تاریخیِ بسیاری را میتوان بیان نمود که موضوعِ این مجال نیست؛ غیر از این نکته که ایشان همواره تلاش در تعدیل-کنندگیِ اصطکاکات و مخالفت های درونِ کشور و نَرم-کردنِ افرادِ بُریده و یا بازی-خورده را در اولویت های کاریِ خود داشتند.

خدا ایشان را مورد رحمت، مغفرت و عفوِ خود قرار دهد و به بازماندگانِ آن مرحوم صبر و آرامش عنایت فرماید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی